Είναι η πέμπτη χρονιά που το Φεστιβάλ Ολυμπίας εντάσσει στο πρόγραμμά του αυτό το αφιέρωμα. Περιλαμβάνει, όπως πάντα, πρόσφατες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που αφορούν την παιδική ηλικία και τη νεότητα, χωρίς να απευθύνονται σε αυτήν ως κοινό. Όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν, πολλοί Έλληνες κινηματογραφιστές και κινηματογραφίστριες ενδιαφέρονται έντονα για την παιδική και εφηβική ηλικία, που συχνά αποτελεί αφορμή και παίζει κυρίαρχο ρόλο στα σενάριά τους. Απ’ την άποψη ενός Φεστιβάλ για παιδιά και νέους, όπως το δικό μας, πρόκειται για ένα φαινόμενο ενδιαφέρον, που αξίζει να το σημειώσουμε και να το παρακολουθούμε – γι’ αυτό και θεσπίσαμε, εξάλλου, αυτό το αφιέρωμα. Η άλλη όψη του νομίσματος, είναι η ενθάρρυνση αυτών των κινηματογραφιστών να φέρουν την κάμερά τους στο ύψος του παιδικού βλέμματος και να γυρίσουν ταινίες που καθιστούν τα παιδιά όχι μόνο αντικείμενο των ταινιών, αλλά και θεατές τους. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται το Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab του Φεστιβάλ μας το οποίο, όχι τυχαία, ξεκίνησε το 2018, μαζί με αυτό το αφιέρωμα. Η φετινή επιλογή του αφιερώματος περιλαμβάνει 8 ταινίες – σπουδαστικές, πρώτες σκηνοθετικές απόπειρες αλλά και ταινίες πιο έμπειρων κινηματογραφιστών.
Enomena
Φαίδρα Βόκαλη, Ελλάδα, 18′, 2021
Δύο έφηβα κορίτσια που πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο αλλά προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, γνωρίζονται σε μια σχολική εκδρομή στο ενυδρείο και ανακαλύπτουν ότι αυτά που τις ενώνουν είναι περισσότερα από όσα τις χωρίζουν.
Τσίχλα τσιγάρο
Αντζέλικα Κάτσα, Ελλάδα, 19′, 2022
Μια νεαρή μητέρα και η κόρη της, ένα υπερκινητικό και παρορμητικό κοριτσάκι, θα αναγκαστούν να “μεγαλώσουν” απότομα. Ένα πρωί θα φορτώσουν βιαστικά το αυτοκίνητο με τα πράγματά τους και θα αφήσουν πίσω ό,τι τους ήταν οικείο, χωρίς εξήγηση ή αντίο.
Τσουλάκια
Δέσποινα Μαυρίδου, Ελλάδα, 29′, 2022
Μια ιστορία ενηλικίωσης για τις ζωές δύο διαμετρικά αντίθετων αδερφών και τις αποφάσεις που καλούνται να πάρουν στη διάρκεια μιας νύχτας. Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρουν χρήματα, έρχονται αντιμέτωπες με ένα τραυματικό παρελθόν, μια ενοχλητική πραγματικότητα και κυρίως τη συνειδητοποίηση του πόσο δύσκολο είναι για μια οικογένεια να τα φέρει βόλτα.
Kiddo
Μιχάλης Κίμωνας, Ελλάδα, 19′, 2022
Τέσσερις έφηβοι ερµηνεύουν την ιστορία καταστροφής δύο µεσήλικων ζευγαριών.
Όχι αύριο
Αμέρισσα Μπάστα, Ελλάδα-Γαλλία, 20′, 2022
Ο Μιχάλης έχει μόλις 24 ώρες να επαναπροσδιορίσει τη ζωή του και να ξαναφτιάξει τις σχέσεις του με τους κοντινούς του ανθρώπους. Το ίδιο βράδυ γνωρίζει μια κοπέλα. Το μόνο που εύχεται είναι να μην έρθει ποτέ το επόμενο πρωί.
Χυμός Πορτοκάλι
Δημήτρης Ζάχος, Ελλάδα, 18′, 2022
Ο Ηλίας, πρωτοετής στην Αθήνα, έχει έρθει από το χωριό του για σπουδές. Μόνος στη μεγάλη πόλη, μοιράζει διαφημιστικά φυλλάδια για να καλύψει τα έξοδά του. Στην κουραστική διαδρομή της δουλειάς συναντά την Άννα, μια κοπέλα που δουλεύει σε ένα βιβλιοπωλείο, και μετά, μια παράξενη ηλικιωμένη γυναίκα που τον μυεί σε έναν παράξενο κόσμο θεατρικών αναμνήσεων. Ένα χαρτονόμισμα των πενήντα ευρώ θα βάλει τον Ηλία σε μια απρόσμενη πρόκληση.
Pendulus
Δημήτρης Γκότσης, Ελλάδα, 15′, 2022
Ο 24χρονος Άρμπι έχει μεγαλώσει στην Αθήνα. Μετά τα γεγονότα της βραδιάς του ποδοσφαιρικού αγώνα Σερβίας-Αλβανίας, ο Άρμπι θα πρέπει να αποφασίσει αν θα παρευρεθεί στο γάμο των συγγενών του, αν θα διεκδικήσει το κορίτσι που του αρέσει, αν είναι Αλβανός ή Έλληνας.
Γιάμα
Ανδρέας Βακαλιός, Ελλάδα, 15′, 2021
Αθήνα, 25η Μαρτίου. Ένα κορίτσι ανάβει μια μικρή φωτιά και λέει ένα μικρό ψέμα για ένα αγόρι. Τα μικρά ρατσιστικά ψέματα εύκολα ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Το ίδιο και οι μικρές ρατσιστικές φωτιές.