Τα βραβεία του 13ου Διεθνους Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους
Την Κριτική Επιτροπή του 13ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους αποτελούσαν οι: Sannette Naey (πρόεδρος), διευθύντρια του ιδρύματος CineKid-Ολλανδία, Simina Banulesku, φοιτήτρια Εθνικού Πανεπιστημίου Θεάτρου Βουκουρεστίου-Ρουμανία, Possidonio Cachappa, σκηνοθέτης και σεναριογράφος-Πορτογαλία, Miomir Racjcevic, σκηνοθέτης-Σερβία, Γιάννης Καλατζόπουλος, ηθοποιός.
Τα Βραβεία
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους
Ψηλά τα χέρια / Hands Up, του Romain Goupil, 90΄, Γαλλία, 2010, για την αρμονική συνύπαρξη όλων εκείνων των στοιχείων που κάνουν μια ταινία εξαίρετη και ιδανική για νεαρά κοινά.
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας
Ο άνθρωπος των 6,5 δολλαρίων / The Six Dollar Fifty Man, των Mark Albiston & Louis Sutherland, 15΄, Νέα Ζηλανδία, 2009, για την πυκνή δομή και το ακριβές αποτέλεσμα.
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Κινούμενων Σχεδίων
Ο μικρός δράκος / The Little Dragon, του Bruno Collet, 8΄15΄΄, Γαλλία, 2009, για τη φρέσκια, διασκεδαστική και μελαγχολική του κινηματογραφική ματιά.
Βραβείο Σκηνοθεσίας Ταινίας Μεγάλου Μήκους
στη Joulia Solomonof, για την ταινία της Το τελευταίο καλοκαίρι της Μπογίτα / The Last Summer of the Boyita, 86΄, Αργεντινή-Ισπανία-Γαλλία, 2009, για την αρτιότητα και την ευαισθησία με την οποία μετέφερε ένα τόσο δύσκολο θέμα στη μεγάλη οθόνη.
Βραβείο Σεναρίου Ταινίας Μεγάλου Μήκους
στον Romain Goupil, για την ταινία του Ψηλά τα χέρια / Hands Up, 90΄, Γαλλία, 2010, για τον αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο κατάφερε να επικοινωνήσει σε νεαρά κοινά ένα τόσο καυτό πολιτικό θέμα.
Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας Αγοριού Ταινίας Μεγάλου Μήκους
στον Nicolas Treise, για την ερμηνεία του στην ταινία Το τελευταίο καλοκαίρι της Μπογίτα / The Last Summer of the Boyita, 86΄, Αργεντινή-Ισπανία-Γαλλία, 2009, για την έντονη έκφραση ενός εσωτερικού ρόλου.
Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας Κοριτσιού Ταινίας Μεγάλου Μήκους
στην Zandra Andersson, για την ερμηνεία της στην ταινία Μάγια, η σταρ / Starring Maja, της Teresa Fabik, 94΄, Σουηδία, 2009, γιατί κατάφερε να εκφράσει στην ερμηνεία της πλήθος συναισθημάτων.
Εύφημος Μνεία
Στην ταινία Ο Γυαλάκιας / Specky Four Eyes, του Jean-Claude Rozec, 9΄, Γαλλία, 2010 , για τον δημιουργικό τρόπο με τον οποίο εκφράζεται η πραγματικότητα από τη μεριά του παιδιού.
Εύφημος Μνεία
Στην ταινία Ο γιος της Βαβυλώνας / Son of Babylon, του Mohamed Al-Daradji, 90΄, Ιράκ-Ηνωμένο Βασίλειο-Γαλλία-Ολλανδία-Παλαιστίνη-Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Αίγυπτος, 2010, για την εξαιρετική αισθητική κινηματογράφησης.
Εύφημος Μνεία
Στην ταινία Ο ορυζώνας / Rice Paddy, της Xiaoling Zhu, 84΄, Γαλλία, 2010, για την εξαιρετική αισθητική κινηματογράφησης.
Τα Βραβεία της Κριτικής Επιτροπής του DigiKid 2010
Την Κριτική Επιτροπή του DigiKid 2010 αποτελούσαν οι: Sander Kocken, εκπαιδευτικός, ιδρυτής του Μαθητικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου NFFS-Ολλανδία, Josep Arbiol, εκπαιδευτικός-Ισπανία, Λεωνίδας Βαρδαρός, ηθοποιός, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, οι οποίοι κατά την ανακοίνωση των βραβείων ανέφεραν ότι “χαιρόμαστε που το Φεστιβάλ έχει εισάγει αυτήν την κατηγορία ταινιών, γιατί δίνει τη δυνατότητα σε νέους κινηματογραφιστές να εκφραστούν και να δημιουργήσουν με μικρότερο κόστος και λιγότερα μέσα.”
Βραβείο Καλύτερης Ψηφιακής Ταινίας Μικρού Μήκους
Ο βασιλιάς του νησιού / The King of Island, του Raimondo Della Calce, 16΄, Ιταλία, 2010, γιατί είναι μια τεχνικά άψογη ταινία με πολύ καλή δομή, που περιγράφει υπέροχα τη μάχη μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Ο θεατής ταυτίζεται συναισθηματικά με τον μικρό ήρωα της ταινίας που συνειδητοποιεί ότι σημασία έχει ο εσωτερικός κόσμος κάποιου και όχι η εμφάνισή του.
Εύφημος Μνεία Ψηφιακής Ταινίας
Παράθυρο / Window, του Jose Luiz Munoz Bejarano, 21΄, Ισπανία, 2010, γιατί είναι μια δυνατή ιστορία που καταφέρνει να καθηλώσει τον θεατή, αν και γυρίστηκε σ’ έναν και μόνο χώρο. Η φαντασία νικάει την πραγματικότητα και η ελπίδα είναι παρούσα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις.
Εύφημος Μνεία Ψηφιακής Ταινίας
Ο Nικίτα και η σιδερένια γριά / Nikita and the Old Iron Woman, του Vitaly Urusevsky, 20΄, Ρωσία, 2010, γιατί επαναφέρει μνήμες για πράγματα τα οποία πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά.