Έχουμε ένα πολύ δυνατό όπλο, τον κινηματογράφο. Έχουμε πέντε μέρες. Και πρέπει να γνωριστούμε, να βρούμε τι ταινία θα φτιάξουμε και να τη φτιάξουμε.
Μια γλώσσα επικοινωνίας είναι η τέχνη του σινεμά όπως όλες οι τέχνες. Αν μάθεις να τη μιλάς, λες ό,τι θες. Και μάλιστα με τέτοιο τρόπο που όλοι σε καταλαβαίνουν. Μπορείς να πεις τις πιο φανταστικές και εξωπραγματικές ιστορίες αλλά και να περιγράφεις τα πιο βαθιά και έντονα συναισθήματα.
Στην αρχή, θα γνωριστούμε και θα γνωρίσουμε τα βασικά εργαλεία του σινεμά – κάμερες, μικρόφωνα, φώτα κλπ. Μετά, θα γνωρίσουμε τα άλλα βασικά εργαλεία του σινεμά – τα συναισθήματα.
Πιο μετά, θα σκεφτούμε μια ωραία ιστορία να πούμε και θα γράψουμε το σενάριο. Ακόμη πιο μετά, θα σκηνοθετήσουμε ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, θα κάνουμε πρόβες και γύρισμα. Λίγο ακόμη πιο μετά, θα κάνουμε μοντάζ. Στο τέλος, θα προβάλλουμε την ταινία και θα δούμε αν τα συναισθήματα που μαγειρέψαμε, βγήκαν νόστιμα.
Το βασικότερο όλων όμως είναι ότι θα λειτουργήσουμε ομαδικά και δημιουργικά για να πούμε κάτι που μας αφορά. Να μιλήσουμε για εμάς, για τον διπλανό και τη διπλανή μας, για τη χαρά μας και για τους φόβους μας, για τις ανάγκες μας, για ό,τι αγαπάμε.
Γιώργος Διδυμιώτης
Σκηνοθέτης / μοντέρ
Ο Γιώργος Διδυμιώτης κατάγεται από τα Κύθηρα. Σπούδασε κινηματογράφο και Μ.Μ.Ε. στην Αγγλία. Από το 1999 εργάζεται ως σκηνοθέτης και μοντέρ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Από το 2002 διδάσκει σκηνοθεσία και μοντάζ σε κινηματογραφικά εργαστήρια, σεμινάρια και προγράμματα Λαϊκής Επιμόρφωσης. Συνεργάζεται με το Νεανικό Πλάνο που δραστηριοποιείται στον τομέα της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας και συγκεκριμένα στον οπτικοακουστικό χώρο και στην κινηματογραφική εκπαίδευση, όπου διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην Ελλάδα. Συνεργάζεται με την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Καρπός, η οποία δημιουργεί και συντονίζει δράσεις που αφορούν την εκπαίδευση και τον πολιτισμό με στόχο τη δημιουργική χρήση των μέσων επικοινωνίας και των διαφόρων μορφών οπτικοακουστικής έκφρασης. Η ταινία του “Παραθεριστές της Ιστορίας” διακρίθηκε με το βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στο Docfest 2018. Στα 13α τηλεοπτικά βραβεία “Πρόσωπα” (Απρίλιος του 2010) του απονεμήθηκε το βραβείο Καλύτερου Μοντάζ για την τηλεοπτική σειρά “Ματωμένα Χώματα”.