2η Διεθνής Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους πραγματοποιείται και η 2η Διεθνής Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση. Στόχος της συνάντησης είναι οι συμμετέχοντες/ουσες να γνωρίσουν τις τάσεις, τις αναζητήσεις, τις καλές πρακτικές και τις σημερινές προκλήσεις στον χώρο της κινηματογραφικής εκπαίδευσης. Φιλοδοξούμε η Συνάντηση να καταστεί ένα πεδίο γόνιμου διαλόγου, ώστε να βαθύνει ο προβληματισμός πάνω σε θέματα που απασχολούν την κοινότητα της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και να προβληθούν προσπάθειες πάνω στο αντικείμενο, είτε αυτές αφορούν σε δουλειά μυρμηγκιού κάποιων εκπαιδευτικών σε κάποια τάξη κάποιου σχολείου, είτε μεγάλες πρωτοβουλίες με μαζικότερη απεύθυνση και θεσμική υπόσταση. 

Στη διάρκεια του διημέρου θα πραγματοποιηθούν στρογγυλά τραπέζια, παρουσιάσεις καλών πρακτικών και εργαλείων και πρακτικά βιωματικά εργαστήρια. 

TO ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Ένας από τους προγραμματικούς στόχους του Φεστιβάλ Ολυμπίας είναι η λειτουργική σύνδεση της κινηματογραφικής τέχνης με την εκπαίδευση. Ήδη το 1997, είχε οργανωθεί στο πλαίσιο της πρώτης διοργάνωσης η Διεθνής Συνάντηση “Κινηματογράφος και Εκπαίδευση”, με εισηγήσεις ξένων και Ελλήνων ειδικών. Παρόμοιες δραστηριότητες πραγματοποιούνται έκτοτε τακτικά, με πληθώρα δράσεων μέσα στις φεστιβαλικές εβδομάδες με στόχο την ενημέρωση, την επιμόρφωση και τη δικτύωση ανθρώπων που ήταν δραστήρια μέλη ή κινούνταν στις παρυφές της κοινότητας της κινηματογραφικής εκπαίδευσης, μιας κοινότητας που μεγάλωσε πολύ στο πέρασμα των χρόνων.

Το 2023, κατά την 26η διοργάνωση, η σχετική δραστηριότητα συγκεντρώθηκε σε χρόνο και σε χώρο στη μορφή της Διήμερης Διεθνούς Συνάντησης για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 2 και 3 Δεκεμβρίου 2023 στον Πύργο Ηλείας. 

ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Η επιτυχία αυτής της πρώτης Συνάντησης αποτέλεσε το έναυσμα για να επιδιώξουμε τη μονιμοποίησή της και τη μετατροπή της σε ένα σταθερό ετήσιο ραντεβού όλων εκείνων που ενδιαφέρονται για τον κινηματογράφο και τη σύνδεσή του με την εκπαίδευση και ευρύτερα τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους στη χώρα μας και όχι μόνο σ’ αυτήν:

  • επαγγελματίες της κινηματογραφικής εκπαίδευσης
  • εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που αναζητούν τρόπους να εντάξουν το σινεμά στην εκπαιδευτική τους πράξη
  • δημιουργούς του κινηματογράφου που αναζητούν περαιτέρω εργαλεία για να κατανοήσουν τον τρόπο που προσλαμβάνουν τα παιδιά και οι νέοι την τέχνη τους

ΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ 

Τα γενικά θέματα της συνάντησης παραμένουν σταθερά: η θέση της κινηματογραφικής τέχνης στο σύγχρονο σχολείο, η διαθεματική αξιοποίηση του κινηματογράφου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πράξης, το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο στον τομέα των οπτικοακουστικών και η θέση του κινηματογράφου μέσα σε αυτό, η σχέση του παιδικού-εφηβικού κοινού με το κινηματογραφικό προϊόν και οι πιθανές διαφοροποιήσεις στον τρόπο πρόσληψης του κινηματογραφικού έργου, η σύγχρονη παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών απευθυνόμενων σε παιδιά και νέους. 

Μέσα σε αυτό το γενικό πλαίσιο, συμπήχθηκε το πρόγραμμα και για τη φετινή 2η Διεθνή Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση, με το οποίο επιχειρούμε να καλύψουμε ικανοποιητικό εύρος της δραστηριότητας του χώρου αλλά και των ζητημάτων που τον απασχολούν.

Η Συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου. Ευχαριστούμε τον Διευθυντή του σχολείου κ. Άγγελο Λαμπρόπουλο για τη συνεργασία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024

11:00-13:00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: ΦΟΡΕΙΣ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Ο χώρος της κινηματογραφικής και οπτικοακουστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεραπεύεται από ένα ζωηρό και ανομοιογενές σύνολο φορέων και ατόμων που κινούνται τον περισσότερο καιρό στις παρυφές ή εκτός της επίσημης δημόσιας εκπαίδευσης. Αν και αυτό το γεγονός δεν είναι ίδιον μόνο της ελληνικής κατάστασης, τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας αυτό το σύνολο φαίνεται να μεγαλώνει, να γίνεται πιο δραστήριο και σε αρκετές περιπτώσεις να επιτυγχάνει σημαντικά αποτελέσματα. Η κλίμακα αυτών των αποτελεσμάτων καθορίζεται πάντοτε από τις λιγοστές αντικειμενικές δυνατότητες που παρέχονται στους άτυπους φορείς υπό μορφή κυρίως διαφόρων ασταθών χρηματοδοτήσεων. Τι προσφέρουν οι μη τυπικοί φορείς στην ανάπτυξη του πεδίου στην Ελλάδα; Πώς έχουν συμβάλλει στη βελτίωση των ικανοτήτων των ενδιαφερόμενων ενεργών εκπαιδευτικών αλλά και στις υπαρκτές δράσεις στα σχολεία μας; Πώς παρεμβαίνουν επηρεάζοντας τους θεσμικούς φορείς που διατηρούν σχετικές επίσημες κατά νόμο αρμοδιότητες; Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά της διαμορφωμένης κατάστασης; Τι προτείνουν οι μη τυπικοί φορείς για την επέκταση και εμβάθυνση της κινηματογραφικής εκπαίδευσης; Πώς συζητάμε για τον ελέφαντα στο δωμάτιο, την κυριαρχία της οπτικοακουστικής κουλτούρας στην καθημερινή ζωή όχι μόνο των παιδιών αλλά και των ενηλίκων; Τι θα πρότειναν οι μη τυπικοί φορείς με την εμπειρία τους προς όσους λαμβάνουν ευρύτερες αποφάσεις για το πεδίο της ενασχόλησής τους στον χώρο της επίσημης εκπαίδευσης και πέρα απ’ αυτόν; Πώς πραγματοποιείται ο αναγκαίος δημιουργικός διάλογος για την ανάπτυξη του πεδίου; Αυτές και άλλες ερωτήσεις σε μια συναδελφική συζήτηση με ευρύτερη σημασία.

Συνομιλούν: Μαρία Λεωνίδα (σκηνοθέτρια – διευθύντρια του Κέντρου Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας “Καρπός”), Δημήτρης Κοπανάς (εκπαιδευτικός, υπεύθυνος Ομίλου Κινηματογράφου του 2ου Πρότυπου Γενικού Ενιαίου Λυκείου Αθηνών), Δημήτρης Παπαδόπουλος (ΕΔΙΠ, Παιδαγωγική του Κινηματογράφου, σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, Τμήμα Κινηματογράφου ΑΠΘ, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), Μαθιός Φραντζεσκάκης (σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων). Συντονίζει ο Παντελής Παντελόγλου (καλλιτεχνικός διευθυντής Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους).

13:00-13:15 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

13:15-14:15 ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΟΤΗΤΑ 1

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ανασκόπηση δράσεων της Cinemathesis σε δυσπρόσιτα σχολεία που βρίσκονται σε μικρονήσια, με ανάλυση του σχεδιασμού και της εφαρμογής των δράσεων. Αναστοχασμός και συζήτηση για μελλοντικές δραστηριότητες.

Γιάννα Δεληγιάννη & Χρήστος Πετρόπουλος | Cinemathesis

ΝΕΡΟ: ΤΟ ΥΓΡΟ ΘΗΣΑΥΡΟΦΥΛΑΚΙΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Πολιτιστικό πρόγραμμα για την καταγραφή, ανάδειξη και κινηματογράφηση στοιχείων της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των νεότερων γενεών, μέσω τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

Κώστας Κορρές, Πολιτιστικός Διαχειριστής & Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων & Διονυσία Κοπανά, Κινηματογραφίστρια – Υπεύθυνη Εργαστηρίων Ντοκιμαντέρ Νεανικού Πλάνου

14:15-15:15 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΜΠΟΥΦΕΣ

15:15-16:45 ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΟΤΗΤΑ 2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΜΟΡΦΗ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ  

Διδακτική παρέμβαση για την διδασκαλία των στοιχείων της κινούμενης εικόνας στο δημοτικό σχολείο ως μορφή πολυτροπικού γραμματισμού η οποία αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια σχετικού ερευνητικού προγράμματος. Η διδακτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας (2017-18) και της Μ. Βρετανίας (2018-19).

Κώστας Βώρος, Εκπαιδευτικός-Ερευνητής

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ CINEDU

Η Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία του ΕΚΚΟΜΕΔ ‘CINEDU’ προσφέρει 97 κινηματογραφικές ταινίες, 3 εκπαιδευτικά βίντεο για την τέχνη του κινηματογράφου και πολλές συνοδευτικές δραστηριότητες για χρήση από τους/τις εκπαιδευτικούς Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων και ΣΔΕ της Ελλάδας.

Θεοδώρα Μαλλιαρού, Επιμελήτρια σχολικών προβολών και εκπαιδευτικού υλικού CINEDU, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ.) – Creative Greece

ΦΡΕΝΕ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΟ 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

Με βάση τον μεγάλο παιδαγωγό Σ. Φρενέ, και πιο συγκεκριμένα τεχνικές όπως  “τι νέα,” “ελεύθερο κείμενο”  κλπ.  η Κινηματογραφική ομάδα του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου με συνέπεια (10 ταινίες μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ)  δουλεύει και αναπτύσσεται από το 2014 έως σήμερα. Η Κινηματογραφική ομάδα στηρίζει τη σχολική κινηματογραφική λέσχη, αλλά κυρίως μέσω εργαστηρίου δημιουργεί σχολικές κινηματογραφικές ταινίες. Έτσι επιτυγχάνονται στόχοι, όπως η συνεργασία, η ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, η πολιτειότητα. Ο Κινηματογράφος ως μορφή τέχνης εισέρχεται σε ένα δημιουργικό, ανοιχτό στην κοινότητα σχολείο, που τα παιδιά μαθαίνουν, δημιουργούν, εκφράζονται, ανθίζουν. 

Γιάννης Παππάς, Φιλόλογος, 1ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου

16:45-17:15 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΚΑΦΕΣ

17:15-20:15 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΑΤΚΙ+ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με αφορμή α. την προβολή της ταινίας «Αγόρια στο ντους» σε σχολείο και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν  β. την επικαιρότητα που αναδεικνύει θέματα όπως η σεξουαλικότητα, η έμφυλη βία, ο  εκφοβισμός σε φυσικό και εικονικό χώρο, η πορνογραφία, η σεξουαλική ποικιλομορφία, η ρητορική μίσους και ο κακοποιητικός λόγος γ. το ότι οι μαθήτριες και οι μαθητές είτε είναι θεατές είτε (συν)δημιουργοί διαφόρων τύπων ταινιών στο σχολείο  και δ.  με δεδομένο ότι το  σχολικό πλαίσιο είναι ένα σύστημα που το απαρτίζουν τέσσερις πληθυσμοί (μαθήτριες και μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς/φροντιστές, σχολικό προσωπικό) και έχει τους δικούς του κανόνες λειτουργίας, θα δοθούν με βιωματικό τρόπο και την αξιοποίηση της διεργασίας ομάδας, μέθοδοι ανάπτυξης δεξιοτήτων για τη διαχείριση ζητημάτων που μπορεί να ανακύψουν όταν προβάλλονται ή δημιουργούνται στη σχολική κοινότητα ταινίες με περιεχόμενο  Σεξουαλική Αγωγή και/ή ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα.

Μαίρη Χιόνη, Εκπαιδεύτρια Σεξουαλικής Αγωγής & ΛΟΑΤΚΙ+ Ζητημάτων-Συγγραφέας

Το εργαστήριο της κας Χιόνη ματαιώνεται για λόγους ανωτέρας βίας. Θα πραγματοποιηθεί ανεξάρτητα από τη Συνάντηση σε άλλο χρόνο.

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

10:00-12:00 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: Η ΑΥΛΑΙΑ ΠΕΦΤΕΙ! ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2023-24, ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ Creative Europe MEDIA

Συνομιλούν εκπρόσωποι των μελών του δικτύου: Cinekid Festival (Ολλανδία), Cinemira Festival (Ουγγαρία), JEF Festival (Βέλγιο), Young Horizons Film Festival (Πολωνία), International Film Festival for Children and Young Audience SCHLINGEL (Γερμανία), Zlín Film Festival – International Film Festival for Children and Youth (Τσεχία), Olympia International Film Festival for Children and Young People (Ελλάδα)

12:00-12:15 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12:15-12:45 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΟΑΤΙΑ

Boris Bakal | Shadow Casters

12:45-13:45 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΜΠΟΥΦΕΣ

13:45-15:15  ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Παρουσίαση ιδεών και διδακτικών σεναρίων που δημιούργησαν φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΕΚΠΑ στο πλαίσιο του μαθήματος “Ο κινηματογράφος και οι οπτικοακουστικές τέχνες στην εκπαίδευση”. Νέοι και νέες, εκκολαπτόμενοι κινηματογραφιστές, ήρθαν σε επαφή με αρχές και τις κατευθύνσεις των επιστημών της αγωγής και τις συνδύασαν με τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες και τεχνικές γνώσεις τους ώστε να οικοδομήσουν μια οπτική για την παρουσία του κινηματογράφου στην εκπαίδευση. 

Κατερίνα Γιωτοπούλου, ΕΔΙΠ Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου ΕΚΠΑ

Μαρία Αντωνοπούλου, Γεράσιμος Ιωάννου, Ελευθερία Σταμέλου, προπτυχιακοί φοιτητές/τριες

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ

Θα γίνει παρουσίαση προγράμματος που εκπονήθηκε με τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 60ου Δημοτικού Σχολείο Πάτρας τη σχολική χρονιά 2022-2023, όπου προβλήθηκαν Ελληνικές ταινίες που σχετίζονται με τις  ενότητες του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Ακολούθησε κριτική ανάλυση των ταινιών και των κοινωνικών ζητημάτων που έθιγαν. Στη συνέχεια εστιάζοντας στις ενότητες που αφορούν το Πολίτευμα και τη Δημοκρατία χρησιμοποιήθηκαν ευέλικτες μέθοδοι διδασκαλίας, με τους μαθητές να εργάζονται σε ομάδες και χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως mentimeter, trello, Quizizz κ.ά. Εστιάζοντας σε τέσσερις από τις ταινίες του προγράμματος έγινε ανάλυση του πολιτεύματος της δημοκρατίας μέσω ευέλικτων μεθόδων διδασκαλίας. Ανάμεσα στα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι ο κινηματογράφος, μπορεί να ενισχύσει την εκπαίδευση σε πολλά επίπεδα, παρέχοντας ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες εμπειρίες μάθησης. Θα γίνει επίσης, σύντομη παρουσίαση προγραμμάτων που έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν και αφορούν κινηματογραφικές ταινίες που προβλήθηκαν σε σχέση με το μάθημα της Γεωγραφίας στην Ε και ΣΤ τάξη. 

Ανδρέας Τσαλίκης, Δάσκαλος, Διευθυντής 60ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας

15:15-15:45 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΚΑΦΕΣ

15:45-16:45 ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΟΤΗΤΑ 4

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ YES, “STRESS AND… ACTION!” ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

Τέσσερα μικρά βίντεο που δημιούργησαν έφηβοι στο πλαίσιο του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES με θέμα “το άγχος στην εφηβεία”. Τα βίντεο δημιουργήθηκαν με τη συμμετοχή των παιδιών στην ετοιμασία σεναρίων και στα γυρίσματα. Η παρουσίαση ανοίγει τη συζήτηση για το πώς μπορεί ο κινηματογράφος να μας βοηθήσει να επικοινωνήσουμε τις ανησυχίες μας αλλά και πώς μπορούμε να ενεργούμε για την πρόληψη και αντιμετώπιση καταστάσεων που δημιουργούν μεγάλη αναστάστωση στη ζωή των εφήβων. 

Γιώργος Μόσχος, Διευθυντής στο Πρόγραμμα Νεανικής Συμμετοχής YES της Πρωτοβουλίας για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων, πρώην Συνήγορος του Παιδιού

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΚΟΜΕΔ

Η παρουσίαση θα εστιάσει σε εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί σε δεκάδες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, δια ζώσης και εξ αποστάσεως, και βιωματικά εργαστήρια με παιδιά σε όλη τη χώρα, σε ανοικτά παιδαγωγικά εργαλεία και άλλες δράσεις οπτικοακουστικής, ψηφιακής και κινηματογραφικής παιδείας του ΕΚΚΟΜΕΔ, όπως: «Cin(e)περίληψη στην τάξη», «Είσαι (στα) Μέσα;», «Κι όμως… κινούμαστε!», Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού.

Δημήτρης Παπαχαραλάμπους, Προϊστάμενος και Ματούλα Παπαδημητρίου, Στέλεχος Τμήματος Οπτικοακουστικής Παιδείας και Ερευνών, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας (Ε.Κ.Κ.Ο.ΜΕ.Δ.) – Creative Greece

16:45-17:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

17:00-18:30 ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η 2η Διεθνής Συνάντηση για την Κινηματογραφική Εκπαίδευση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της εκπαιδευτικού Σοφίας Γιακμογλίδου που έφυγε τόσο πρόωρα φέτος από κοντά μας.

Η Σοφία αγαπούσε και υποστήριζε με θέρμη το Φεστιβάλ έχοντας μια αθόρυβη αλλά εξαιρετικά ενεργό παρουσία σε όλες τις διοργανώσεις του, ενώ υπήρξε μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του και μεταξύ των υπευθύνων για τις  Κριτικές Επιτροπές των Παιδιών από το  2011 έως το 2020.

Η Συνάντηση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Δήμου Πύργου, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Ηλείας.

Δηλώστε συμμετοχή στη Συνάντηση συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα συμμετοχής!

elGreek
Scroll to Top